Wednesday, March 7, 2012

Oren (Nurul Hayani)

Berikut adalah email yang diterima pada Nurul Hayani pada 2 Mac 2012 :

Salam Sejahtera.

Kepada Admin KTAJ,

Saya ingin meminta pendapat serta pertolongan dari Kelab ini dari segi bantuan kewangan untuk membiayai kos perubatan.
Saya telah menemui seekor kucing di pembahagi jalan highway Cheras - Kajang pada 29 Feb 2012 pukul 8.15 pagi semasa hendak pergi berkerja.
Saya dapati dia baru di langgar dan masih bernyawa. Lantas saya ambil dan bawa ke klinik veterinar UPM Serdang untuk rawatan segera.
Melihat dari segi fizikal kucing ini ia sememang kotor dan bukan kucing peliharaan seseorang.

Sebelum rawatan lanjut, doktor mendapati terdapat kecederaan dalaman kerana darah keluar dari mulut, keadaan mulut yg senget, hanya mampu berjalan dalam keadaan senget sebelah dan terdapat bengkak di bahagian badan kanan kucing itu.Juga terdapat luka-luka kecil saja dari luar.

Doktor beri saya 2 pilihan, kerana dia bukan kucing saya, doktor akan memberi suntikan utk mematikannya atau buat rawatan, kos di tanggung oleh saya.
Saya tidak mahu dia mati, jadi saya setuju utk buat rawatan.
Anggaran kos seperti X-Ray, suntikan, ujian darah, ubatan serta wad adalah lebih kurang RM430-RM500. Deposit RM100 telah saya dahulukan.

Update dari doktor :
29 Feb 2012, pagi - Sedikit Xray di lakukan, doktor dapati terdapat gegaran otak, kecederaan paru-paru dan ianya di hidrated.
1 Feb 2012- doktor akan buat ujian darah, kucing dlm keadaan stabil sedikit.
2 Feb 2012- belum ada update.

Jadi, saya ingin bertanya bolehkah saya mendapatkan kos bantuan? atau pun terdapat saluran lain untuk saya hubungi?
Saya tidak mengharapkan full amount, mana yang termampu oleh Kelab, saya AMAT hargai.
Sekiranya memerlukan maklumat kucing, seperti gambar serta dokumen dari klinik ada pada saya sebagai rujukan sementara.
Saya berikan nama OREN, jantan.
OREN ID di klinik veterinar - 044586
Doktor Nor yang kendalikan OREN

Di harap saya mendapat respond dari Kelab ini.
Boleh hubungi saya 012-6700xxx atau melalui e-mail :)

Terima kasih,
Nurul Hayani Hamidi

Bersama dengan email ini, Hayani menghantar gambar Oren yang dimaksudkan :






Dan update terbaru mengenai Oren yang kami terima dari Hayani semalam (6 Mac 2012) :

Hi,

Update OREN dari doktor 6 mac 2012:

- Ujian darah sudah di ambil, OREN ada blood infections ( ada kuman )
- Ada kecederaan pada liver OREN, bacaan 415 ( rendah sedikit )
- tiada patah tulang
- keadaan otak mula stabil
- sudah mula makan dan bergerak/berjalan sedikit.

So far doktor membuat normal medical treatment/ mgmt seperti injections and vitamin.
Tiada operation di jalankan.
Kemungkinan Oren dapat di keluarkan dalam masa terdekat.

Anggaran kos perubatan Oren ialah RM640.

Memandangkan Dana Perubatan kami agak menyusut, bantuan yang kami dapat janjikan untuk Oren ialah 50% daripada yuran perubatan keseluruhan. Dan kami menawarkan untuk membiayai yuran pemandulan bila Oren sembuh kelak.

Semoga Oren cepat sembuh tanpa sebarang komplikasi.

Nurul Hayani akan menjaga Oren sehingga sembuh. Sekiranya anda berminat untuk adopt Oren, sila hubungi kami di ktaj0311@gmail.com.


4 comments:

  1. sihat cepat ye oren!

    thanks a lot Hayani..
    semoga Allah terus melimpahi rahmat ke atas kamu & keturunan mu.. amin...
    :)

    ReplyDelete
  2. Mcm mna nak join club KTAJ ni? Masih ad kekosongn ahli x?? Sy sudh email pda KTAJ. Hrap dpt feedback...

    ReplyDelete
  3. Hukum memandulkan kucing adalah berdosa besar..

    ReplyDelete