Sunday, December 30, 2012

Kucing Guthrie (Ferozza Mohamad Sith)

Ini email yang kami terima dari Ferozza pada 14 Disember 2012, 4.39pm :
Salam,

saya telah menemukan seekor anak kucing di highway guthrie pagi td. sayangnya kucing nie luka teruk dibahagian belakangnya dan terdapat beberapa ekor ulat yg bergerak-gerak. mmg keadaan yg sgt sedih tok dilihat. kucing ni saya dah bawak ke veterina di shah alam. ape yg doctor tu bgtau sy, kucing nie boleh diselamatkan. tpi sy ade masalah kewangan utk membayar keseluruhan kos perubatan kucing ni. anggaran kos dlm RM500-RM600. dan lpas discount pun doctor setuju bg discount dlm 8% shj. so sy nak mintak pertolongan pihak KTAJ untuk membantu sy merawat kucing ni. ape yg perlu sy buat? adakah pihak KTAJ memerlukan bill dr hospital atau pun pihak KTAJ ingin membuat pengesahan terlebih dulu dgn vet yg berkenaan.

terima kasih.





Bagaimanapun, sehari selepas Ferozza menghantar email kepada kami untuk mendapatkan Subsidi Perubatan anak kucing malang ini, Ferozza dimaklumkan oleh doktor yang merawat bahawa anak kucing ini tidak dapat diselamatkan.

Mandulkan kucing-kucing peliharaan anda supaya tiada anak kucing yang bergelandangan dan ditimpa kemalangan dan kecelakaan di jalanan.

Pastikan anda sentiasa memantau kucing-kucing peliharaan anda agar tidak merayau-rayau dan terdedah kepada bahaya di luar sana.

Jadilah pemilik haiwan yang bertanggungjawab demi kebaikan haiwan peliharaan anda dan kebaikan bersama. 


RIP LITTLE ONE :( 


No comments:

Post a Comment