Wednesday, May 23, 2012

Subsidi Pemandulan di KKS - 20 May 2012

Sebanyak 7 ekor kucing telah menyertai Snip Program pada Ahad, 20 May 2012. 




5 ekor ini dibawa oleh feeder/fosterer SCRATCH. 


2 ekor kucing mixed birman (gambar tengah, carrier atas dan bawah) adalah milik saudari Yumie yang kini sedang berpantang dan kucing² beliau dijaga oleh fosterer SCRATCH, Cik Sri. Kos pemandulan 2 ekor kucing ini dibiayai sendiri oleh Yumie. 3 ekor lagi (2 betina + 1 jantan) merupakan kucing jalanan yang dimandulkan dan akan dicarikan tuan baru. Sekiranya tiada adopter, maka kucing² ini dilepaskan semula di koloni asal sebagai community cat dan diberi makan oleh feeder setiap hari.

Nurol Hijjah Harith dari Shah Alam turut membawa 2 ekor kucing jantan untuk dimandulkan pada hari tersebut. Nurol mempunyai 12 ekor kucing dan memohon dana untuk memandulkan 7 ekor daripada kucing beliau dan selebihnya akan dibawa semasa Snip Program akan datang.


 Saudari Nurol Hijjah


Bersama seekor lagi kucing beliau



Kucing-kucing yang dibawa oleh saudari Nurol 


Kos pemandulan yang dibiayai untuk 3 ekor kucing jalanan dan 2 ekor kucing Nurol ialah RM290 menggunakan Dana SCRATCH.

5 comments:

  1. I nak join the program utk mandulkan kucing2 stray yg i bela, i dont need the subsidi, cuma minta di arrangekan shj pls....

    thank u dan email saya zaitgha@gmail.com

    ReplyDelete
  2. hi,

    i pun nak mandulkan kucing i..dia pernah beranak 6 ekor sekali n kalau boleh taknak da anak kucing..cukupla yg comel2 tu... tapi the only place yg i tahu hospital serdang..ada tak govt vet area setapak??

    ReplyDelete
  3. hospital serdang tu kt mana yer?

    ReplyDelete
  4. mcm mane sy nak tau aktiviti scratch ni ye?? kalau boleh sy nk join...

    ReplyDelete
  5. Saya nak sunatkan sekor budak jalanan yang saya feed ne. Masalah saya ialah saya selalu kuar awal pagi dan balik lewat malam, serta tak de cage nak kurung masa budak ni dalam pantang. Ada sesiapa yang boleh tolong saya jaga budak ni sementara luka dia baik tak?
    Saya akan provide makanan dan mungkin upah jaga sikit sekadar termampu. Budak ni jantan, lokasi prefer sekitar Putrajaya.

    ReplyDelete