Tuesday, September 20, 2011

Benjolan Di Perut Anak Kucing Comel

Anak kucing comel ini ditemui oleh Rin Nazri (Rina) dan suami di kawasan letak kereta di tempat mereka tinggal di Sunway. Betina, pointed shorthair, usia dalam 6-8 bulan.

Terdapat benjolan besar di perut anak kucing ini. Benjolan kelihatan seperti ada air di dalamnya, lembik bila ditekan dan kelihatan menyakitkan. Kaki kiri berjengket ketika berjalan dan sukar untuk duduk.







Dengan bantuan Dr Chan dari myanimalcare.org, appointment dengan Healing Rooms di Subang Jaya di lakukan petang ini, jam 5.30 petang lepas Rina pulang dari kerja.


Sama² kita doakan yang terbaik untuk anak kucing ini dan kami akan update mengenai anak kucing ini dari masa ke semasa.


17 comments:

  1. Semoga Tuhan melindungi anak kucing ni..sedih saya tgk..:(

    ReplyDelete
  2. semoga anak kucing tu akan okay... :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Kawan2, memang sgt sedih masa 1st time kami jumpa. Rina tak perasan benjolan tuh mula2.dia jalan macam terhencut2 sikit. Tp dia gagahi juga nak datang ke arah kami. Dia mungkin miow minta makanan. After bagi wetfood 2 packet kecil, dia just duduk di carpark sambil groom kan diri dia. masa tuh baru nmpak benjolan ni. Buat masa ni, jiran rumah bawah sekali sudi m'biarkn kitten ni tidur di berandanya. kami provide kibble. Minggu ni, asal ptg je, mesti dia tunggu di kereta kami nak ikut en hubby amik saya dia office. Dia tak banyak ragam ketika dalam kereta. Sekali sekala dia akan miow2. tak perlu nak dikurung dlm carrier pun.

    Insyallah kami akan bawa dia ke honey after discussion dgn nerq. Harap dipermudahkn jln kami. Be strong ya little kitty(kami panggil dia cha cha)

    ReplyDelete
  5. Terima kasih puan dan suami...semoga tuhan akan memberi rahmat....

    ReplyDelete
  6. Semoga cepat sembuh yaa... Tapi minta tolong juga... Anak kucing saya pun jadi camtu...Kenapa ek? Dan apa yang perlu saya lakukan...? Tolong bantu... Risau sangat.....

    ReplyDelete
  7. Kitten saya juga ada kelihatan bertambah besar :-( gak tega.... Boleh tanya kah.. biasanya biaya pengobatanny sakit tersebut habis berapa ?

    ReplyDelete
  8. Da sembuh ke kucing nya??? Anak kucing saya pon seperti ada benjolan yg sama.... Benjolan ni boleh bawa maut ke?

    ReplyDelete
  9. Plez info..mcmna nk hilangkan benjolan tu..?

    ReplyDelete
  10. Itu sakit apa ya soalnya kucing ku baru ngelahirin 4anak kucing salah satu kucing ku ada benjolan gt diperut posisinya di tengah2 itu kenapaa yaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayi kucingku satu jg gitu kak.. kucing kakak gimana sekarang?

      Delete
    2. Iya sama kak
      Ini solusi nya gimana ya kasian

      Delete
  11. Aq pun kucing dirumah gitu,, dioperasikah ato gimana?

    ReplyDelete
  12. Anak kucing ku seperti itu, solusinya bagaimana ??

    ReplyDelete
  13. Nama penyakitnya apa dok

    ReplyDelete