Tuesday, January 8, 2013

The Price :: The Black Cat

Kucing hitam biasanya mempunyai karekter yang unik dan tersendiri, berbeza dengan kucing-kucing lain. Menurut kebanyakan pemilik kucing hitam, kucing hitam kurang bersosial dengan kucing-kucing lain.

Kucing hitam yang saya diberi nama Bellack, ditemui 3 tahun yang lepas di lif lobi apartment saya. Saya sedang melangkah keluar lif sambil bercakap dalam telefon. Dan ketika itulah seekor anak kucing berwarna hitam berusia lebih kurang 2 bulan, terjelepok di kaki, meminta dimanja. Saya berjalan melangkah keluar dari lobi lif. Dan ketika itu juga ia berlari mengejar kemudian terjelepok lagi di kaki saya.

Bellack sangat manja. Namun apabila semakin dewasa, Bellack lebih banyak menjauhkan diri, tidak bersosial dengan kucing lain, lebih banyak memerhati dan membuat aktiviti sendiri. Kadang2 mengejar bola kertas sendirian, kadang2 membelasah kucing2 lain, kadang2 melepak di atas grill pantry dapur menghirup udara malam. Bila melangkah, ia sangat berhati-hati. Bila dipeluk, suka merengus.

Dan bila menonton video ini, terasa ingin pulang ke rumah, mencium dan memeluk Bellack saya sepuas-puasnya...

Setiap kucing/anjing yang dipertemukan dengan kita, pasti ada cerita tersendiri. Lebih-lebih lagi, si kucing hitam. Tonton video ini, dan kongsikan cerita anda pula, ya :) 



-GB-

1 comment:

  1. setuju! sebijik mcm kucing eyra si tam tu. masa kecik2 buas gila..tp bila dah besar senyap pulak..termenung sorg2, main pon sorg2..kadang2 adik si tam yang cari gaduh dengan abangnya tu..heee

    ReplyDelete