Wednesday, January 9, 2013

Anak Kucing Dengan Tali Pusat Masih Tergantung (Afifah Mohammad)

Isnin - 7 Jan 2013, 6.30pm : 

Salam KTAJ

Saya jumpa this beautiful kitten dekat dengan kawasan kedai. Dia sangat jinak dan active. Orang kedai kata ada orang buang kitten ni. Saya perasan yang ada benda tergantung bawah perut dia dan kaki dia penuh bekas darah. Bau dikaki dia macam darah busuk. Saya bawak balik sebab mmg nk adopt. Tapi saya tak tahu nak buat macam mana dengan benda bawah perut dia tu. Saya check dekat internet benda tu 'umbilical hernia'. tapi kesian saya tengok dia dan bekas darah tu sangat menakutkan. Sekarang ni saya just cuci sikit2 kaki dia dan letak minyak gamat dibawah perut tu n buat loose bandaging. Plus, saya hanya ada adult kibbles, boleh ke bagi dekat this little guy? 

Saya tinggal di Kuang,selangor. Saya bawak pergi ke Vet di Bukit Rahman Putra sebab yang tu the nearest. Vet confirm yang tu hernia and need to do surgery. Rough estimation RM400-500 confirmed.Saya tak boleh pergi jauh-jauh sangat sebab transportation agak limited. Lubang dia dah mengecil dan nak heal tapi the organ dah kat luar.Bila saya bagi makan (saya hancurkan small portion of adult kibbles), saya usap-usap dia. Menangis saya bila dia pandang saya. My parents nak help him tapi the surgical cost is quite big. He's such a wonderful kitten and saya kalau boleh tak nak dia gone. 

Please advise, thank you. 

Afifah Binti Mohammad. 

Afifah mengirimkan gambar-gambar anak kucing berkenaan bersama email yang dihantar kepada kami. Anak kucing ini ditemui di hadapan sebuah kedai ekzos di Batu 20, Kuang, Selangor. Menurut Afifah, bahagian pusatnya di lilit dengan plastik hijau. Tidak dapat dipastikan kenapa ia ditemui dalam keadaan demikian dan apa tujuan ia diikat dengan plastik tersebut.




 


Kami telah bersetuju membiayai 50% daripada kos rawatan anak kucing ini. Anak kucing ini akan di bawa ke Pawsome Pet Clinic, Sungai Buloh untuk mendapatkan rawatan yang sewajarnya. 

Sekiranya ada pihak yang turut sama ingin menyumbang kepada kos perubatan anak kucing ini, emailkan kepada kami di ktaj0311@gmail.com. Sumbangan orang ramai amat diperlukan setiap kali ada rescuer yang menemui kucing-kucing yang memerlukan rawatan dan pembedahan.



No comments:

Post a Comment